Aanmelden LOF-themalab: Maak het (je) eigen – NaSk-lesmethode

Maak het (je) eigen – NaSk-lesmethode

LOF-deelnemer André Olivier schreef met behulp van LOF een eigen lesmethode voor natuur- en scheikunde, voor de onderbouw havo en vwo. Een methode waarbij de leerling op een actieve en uitdagende manier betrokken wordt.

De methode heeft zich inmiddels al drie jaar lang bewezen op zijn eigen school. Daarom is het tijd voor een volgende stap: de methode delen met een andere school, met enthousiaste docenten in een natuur- en scheikunde sectie.

André Olivier laat tijdens dit themalab eerst wat van de methode zien, hoe hij ertoe gekomen is en daarna gaat hij in gesprek met de deelnemers. Hoe kunnen zij het op hun school inzetten? Juist het leren van elkaar is belangrijk. Doel van de hele methode is juist om deze verder te ontwikkelen. Dat iedere school daar zijn eigen draai aan kan geven en dat ook die weer gedeeld worden.

Voor en door wie?

Zoek jij, als natuur- of scheikunde docent of zoeken jullie, als sectie, een nieuwe uitdaging voor je leerlingen? Ben je benieuwd wat deze methode inhoudt? Welke voor- en nadelen er zijn? Of het ook geschikt is voor jouw school? En voor tweetalig onderwijs?
Bekijk dit filmpje voor meer inspiratie.

Pioniersprincipes?

Duurzaamheid ontstaat doordat anderen eigenaar worden.
Kijk door een innovatiebril in plaats van een projectbril.

Interesse?

Schrijf je in voor dit online LOF-themalab op donderdag 25 maart, van 16:30-17:30 uur, via Teams! Verwacht bij dit lab niet dat je aan het werk gezet wordt. Wel aan het denken.

Aanmelden themalab Maak je eigen NASK-lesmethode 25 maart

Laat je inspireren door André Olivier over zijn eigen NaSk-lesmethode voor de onderbouw havo-vwo.