Een eerlijk beoordeling bij LO

Ik ben Marlène Konijn, 27 jaar en ik werk als docent LO in het voortgezet onderwijs. Afgelopen zomer heb ik de master Sport- en Beweeginnovatie aan de HAN afgerond. Tijdens deze master heb ik me bezig gehouden met het beoordelen bij het vak LO.

Ik liep er tijdens mijn werk tegenaan dat ik de manier van beoordelen niet goed vond passen bij het doel van het vak: ervoor zorgen dat leerlingen in een veilige omgeving hun eigen beweegidentiteit leren ontdekken en ontwikkelen. Ik wil er graag voor gaan zorgen dat het beoordelen bij LO op zo’n manier vorm wordt gegeven dat het als middel wordt gebruikt om bij te dragen aan het doel van het vak. Hiervoor ben ik de literatuur ingedoken, heb ik zelf onderzoek gedaan en heb ik een plan ontwikkeld. Mijn idee is om een een digitale tool te ontwikkelen waarin de leerling keuzes kan aangeven in welke onderdelen hij/zij zich gaat ontwikkelen, waar leerlingen voor zichzelf leerdoelen kunnen opstellen en waar de behaalde doelstellingen gewaardeerd worden met digitale badges. Met behulp van de subsidie die het LeraarOntwikkelFonds beschikbaar heeft gesteld voor mijn innovatie denk ik dat ik een mooie, functionele tool kan gaan ontwikkelen die voor alle docenten LO bruikbaar is. Hiervoor is het nog wel nodig dat ik met behulp van mijn coach ervoor ga zorgen dat ik op een efficiënte manier te werk ga. Ik kijk erg uit naar het eerste LOF-lab!

 

Over de blogger

John Doe

Marlène Konijn

Merewade College Openbare Scholengemeenschap voor Ath Havo Mavo Vbo Lwoo | VO

Plaats een reactie

Andere blogposts