LOF Festival 18 september 2019

Gisteren mijn eerste LOF-festival gehad! Na een plenaire opening met een tweetal mooie voorbeelden van een succesvol LOF-traject heb ik kennis gemaakt met mijn Expeditiegroep. Verschillende mensen met verschillende onderwerpen, maar toch ook een hoop raakvlakken. Veel gesproken over ‘hoe nu verder’ en vooral het ‘waarom’ van onze projecten. Een varieteit aan projecten, van sociale vaardigheden op het BSO tot Geschiedenis tot leven wekken op Urk.

Tijdens de eerste ronde gingen we onder leiding van onze coach Caroline Soesbergen gingen we aan het werk met het uittekenen van onze projecten. Dit kostte enige moeite :-/ , om in beeld te brengen wat in je hoofd zit. In onze groep hebben we daarover gepraat en tips en tops gekregen van onze collega’s. Zeer nuttig.

In de tweede ronde heb ik een workshop gevolgd over “De rol van kartrekker op school”. Onder leiding van iemand van het SLO werd er in kleine groepen besproken hoe iedereen daar mee omgaat. Ook hier nuttige zaken uitgehaald. Duidelijk voor mij werd het hier dat je duidelijk moet aangeven waar je mee bezig bent, om te voorkomen dat je ook allerlei randzaken gaat doen omdat het voor collega’s niet helder is wat je LOF-traject inhoudt. Geef ook het “waarom” aan.

In ronde drie gingen we terug naar de tekentafel om ons Ontwikkelcanvas (verder) in te vullen. Hier was ik al eerder mee bezig geweest en het invullen ging me vlotjes af. Ik zag al wel dat er een aantal zaken gewijzigd waren in mijn proces in vergelijking met de vorige keer toen ik het Ontwikkelcanvas invulde. Na een laatste rondje binnen de groep konden we in de grote zaal nog kijken en luisteren naar (en meedoen met) Meesters met Dromen. Een grappige afsluiter van een nuttige dag.

Over de blogger

John Doe

Erik-Jan Holleman

Kerst Zwartschool | PO
Mijn naam is Erik-Jan Holleman. Ik werk bij de stichting OPONOA (Openbaar Onderwijs Noord-Oost-Achterhoek). Binnen deze stichting heb ik op meerdere scholen gewerkt, als laatste op de K…

Plaats een reactie

Andere blogposts