Goede voorbeelden

Laat je inspireren door een aantal goede voorbeelden die eerder zijn ingediend en door de jury zijn toegekend.

Talentontwikkeling (po)

http://www.leraar24.nl/api/video/6246

Video: Dineke Bakker, talentonwikkeling

Pientere peuters/kleuters (po)

  • Goed inhoudelijk onderbouwd;
  • Er wordt samengewerkt met derden;
  • De aanvrager probeert bewust bij te dragen aan een ‘onderwijsgat’, daar waar nog niet veel in ontwikkeld is;
  • Onderzoek en de uitvoering dragen bij aan de schoolontwikkeling en krijgen een structurele plek binnen schooloverleg;
  • Opbrengsten worden ook bovenschools gedeeld, o.a. met de werkgroep hoogbegaafdheid;
  • Het totale voorstel van Pientere p/kleuters kun je hier vinden.

Een schitterende leerkracht laat elk kind stralen (po)

  • Goed inhoudelijk onderbouwd;
  • Er is een koppeling naar theorie;
  • De ontwikkeling en teambuilding van een grote groep leraren staat centraal;
  • Er worden 17 scholen en 5 netwerken bij betrokken;
  • Het plan is om een nieuw netwerk te creëren;
  • Het geleerde kan goed worden gekoppeld kan aan de lespraktijk;
  • De uren en kosten zijn helder gespecificeerd;
  • Het totale voorstel van een schitterende leerkracht laat elk kind stralen kun je hier vinden.

Leren in het kunstlab (vo)

  • Zeer gedegen opgeschreven (in dit geval wetenschappelijk maar dat is geen eis van LOF);
  • Mooie aansluiting met de actualiteit (onderwijs2032);
  • Sterk binnen en buiten de school;
  • Niet alleen uren voor haarzelf maar breed ingezet;
  • Breed in de hele school: kunst met techniek en programmeren en maken;
  • Sterke focus op leerlingen;
  • Goede urenverantwoording;
  • Zeer innovatief in schoolcontext en in onderwijscontext (samenwerking leerlingen/docenten;
  • Spannende inschrijving;
  • Het totale voorstel van leren in het Kunstlab kun je hier vinden.

Science on stage Nederland (vo)

Alle goedgekeurde initiatieven

Alle tot nu toe goedgekeurde initiatieven vind je hier.